Ik ben Len

Frits decor ideeën

Het verhaal van Robin Hood wordt door Frits op geheel eigen wijze verteld.

Robin wil graag een held zijn. Hij leest heldenverhalen in boeken, en hij speelt alsof hij held is met zijn vriend Tuck. Op een dag komt de gemene Mevrouw Fabiola in het bos van Robin Hood. Zij gelooft niet in fantasie. Nee, Fabiola wil in het bos van Robin Hood een grote bontjassenfabriek bouwen. Wanneer Robin achter dit boosaardige plan komt, wil niemand hem geloven. Alleen Tuck, die is wel in voor avontuur. Want nu zal Robin toch écht een heldendaad moeten verrichten...

Samen met de regisseuse hebben we enkele functies van het decor opgesteld. Het decor moet:
-       - Situatiegericht zijn en spelmogelijkheid bieden
-       - Demontabel zijn zodat het vervoerbaar is
-       - Robin’s huisje in de bossen vertegenwoordigen, in een fort/boomhut idee
-       - Natuurlijke uitstraling behouden.
Maar het belangrijkste voor Frits was toch dat het decor de fantasie van de toeschouwer prikkelt.

Ik wilde het decor graag op een bijzondere manier benaderen en geen ‘gewoon’ fort bouwen. In het stuk houd Robin heel erg van heldenverhalen lezen. De verhalen in de boeken vormen voor Robin’s veilige omgeving. Een fort zorgt ook voor een veilige omgeving, en zo kwam ik er op om deze twee elementen te combineren.

Boeken/letters uit de verhalen vormen samen het fort.

Inspiratie hiervoor haalde ik uit 'Playfull Type'


























En mijn eigen schetsen: