Ik ben Len

Meisje Mies

In mijn stageperiode wil ik graag een decor ontwerpen. Ik vind het interessant hoe illustraties kunnen worden omgezet in driedimensionale objecten, die ook nog een funtie bij het theatermaken moeten hebben. Ook wil ik graag een project samen aanpakken. Samen met studiegenoot Manon Hekel wil ik een decorontwerp maken in mijn stage.
Uiteindelijk hebben we een heel leuk theaterduo gevonden waar we het decor voor mogen ontwerpen. De voorstelling wordt geinspireerd op 'Otje', en wordt gemaakt door Lis de Kort en Imke Donkers. De voorstelling zal te zien zijn op theaterfestival Boulevard 2013.
Momenteel is bekend dat de voorstellig niet Otje, maar "Meisje Mies" zal gaan heten.

Na het eerste gesprek met Lis en Imke hebben we een beknopte briefing kunnen opstellen. Met de volgende zaken gaan we rekening houden:
Over het festival
·         Festival Boulevard, een standje op de markt waar je mensen triggert en waar mensen kaartjes kopen
·         Groot festival, best veel mogelijk, groots denken, out of the box
·         Nieuwe ideeën heel welkom, voor jezelf leuk maken
Over de voorstelling
·         Een vrije bewerking van het stuk Otje
·         Locatietheater voor buiten, in een bos, in de natuur.
·         Verplaatsbaar
·         Familievoorstelling
·         Interactie met het publiek
·         Muzikaliteit speelt een belangrijke rol
·         Andere zintuigen prikkelen dan alleen kijken en luisteren. Voelen, proeven, ruiken?
Over het verhaal
·         Fantasierijke van het verhaal is belangrijk, het overlevingsmiddel
·         Otje praat als enige met dieren
Vader is kok
·         Vader heeft driftbuien
·         Het ‘mekander’ spiegeltje
·         Met weinig en simpel veel doen en kunnen, en daar gelukkig mee zijn
·         Ze trekken rond en zoeken steeds naar een plekje/werk
Ideeën van regisseurs
·         Restaurant-achtig
·         Uitklapbaar busje
·         Gast van zijn buitenrestaurant
·         Potjes en pannetjes zijn instrumenten
·         Een ontploffing bij een driftbui










Dit zijn enkele afbeeldingen van het decor, de schetsen en de maquette. Benieuwd naar ons volledige proces? Klik hier.