Ik ben Len

De GVR

Bij het verhaal de GVR van Roald Dahl heb ik ontwerpen gemaakt voor poppen en voor een decor. Samen zou dit een poppenvoorstelling kunnen worden.

Na ontwerpen van karakters die nog veel menselijke eigenschappen hadden, heb ik besloten om een andere kant in te gaan. Ik wilde wat abstractere en 'maffe' poppen. Poppen met een oerinstinct. Maar wel poppen met karaktereigenschappen. Ik besloot om de nerven van oude takken te beschilderen en daaruit nieuwe vormen te concluderen.

Uitgangspunt voor de Koningin

Uitgangspunt voor Sofie



Uitgangspunt voor de Grote Vriendelijke Reus

Uitgangspunt voor de Vleeslapeter

Uitgangspunt voor de Bottenkraker

























































Uiteindelijk heb ik de vormen, de patronen en de kleuren gemengd met de eigenschappen van de karakters in de voorstelling.

Vleeslapeter, het vettige en gruwelijke monster

Bottenkraker, het argwanende en akelige monster

weesmeisje Sofie

De landsmachtchef en de luchtmachtchef.
Zij zitten aan elkaar, wat klunzige
en hilarische momenten oplevert.

De koningin die later Sofies mama wordt

De Grote Vriendelijke Reus































































Daarna heb ik de Vleeslapeter van stof gemaakt.