Na ontwerpen van karakters die nog veel menselijke eigenschappen hadden, heb ik besloten om een andere kant in te gaan. Ik wilde wat abstractere en 'maffe' poppen. Poppen met een oerinstinct. Maar wel poppen met karaktereigenschappen. Ik besloot om de nerven van oude takken te beschilderen en daaruit nieuwe vormen te concluderen.
Uitgangspunt voor de Koningin |
Uitgangspunt voor Sofie |
Uitgangspunt voor de Grote Vriendelijke Reus |
Uitgangspunt voor de Vleeslapeter |
Uitgangspunt voor de Bottenkraker |
Uiteindelijk heb ik de vormen, de patronen en de kleuren gemengd met de eigenschappen van de karakters in de voorstelling.
Vleeslapeter, het vettige en gruwelijke monster |
Bottenkraker, het argwanende en akelige monster |
weesmeisje Sofie |
De landsmachtchef en de luchtmachtchef. Zij zitten aan elkaar, wat klunzige en hilarische momenten oplevert. |
De koningin die later Sofies mama wordt |
De Grote Vriendelijke Reus |
Daarna heb ik de Vleeslapeter van stof gemaakt.